Ankare och P-vingar
Om du tar riktigt många mynt i vissa världar så visar sig Toads vita svamphus på kartskärmen. Där får du i de första sju världarna antingen ett anker eller en P-vinge. Ankaret, som stannar Koopa-bossesn skepp från att åka iväg om du misslyckas första gången, får du i världar med jämna nummer. P-vingen som låter Mario flyga utan sats så länge han har kvar P-vingen får du i världar med ojämna nummer. Här nedan finns en lista på var du hittar dessa bonusar om du tar så många mynt som räknas upp.
Värld | Mynt | Belöning | ||
1-4 | 44 | P-vinge | ||
2-2 | 30 | Ankare | ||
3-8 | 44 | P-vinge | ||
4-2 | 22 | Ankare | ||
5-5 | 28 | P-vinge | ||
6-7 | 78 | Ankare | ||
7-2 | 46 | P-vinge |
Extra P-vingar
När du har klarat Super Mario Bros 3 och spelar igen utan att stänga av strömmen kommer du att ha 28 P-vingar.